Tuesday, February 10, 2015

Sakit dan puncanya

Tahun 2015 ni aku mulakan dgn sakit..punyalah tak best purata dalam seminggu mesti ada hari yang aku tak sihat. Dek kerna penangan tak sihat, mood aku pon agak kelaut jgk. Asyik rasa nak marah..tambah2 lagi bila tiap2 minggu bos nk g outstation..penat weh pack baju and unpack..giler la

bila rasa macam tak best je, and moody..yg kesian adalah org sekeliling aku yg kena tempias. sbb aku asyik nak marah je kan. sorry la ek. xde niat pon sebenarnya nak emo2 ni tapi tulah. tapi org yg paling untung mestilah riyyaz iman. tak kena marah, cuma kena gomol and cium je bila nakal2. biasalah bebudak, time ni adalah time diorang berseronok. Una plak tgh fokus belajar and layan youtube tgk powerpuff girl tak habis2.

ok, berbalik pada kisah sakit tu. Kata mamat jaring tu sbb aku mnum air batu and makan laju2. kata mamat farmasi, sbb bakteria baik dlm usus aku dah berkurangan. so, aku amik advice both and kurangkan minum ais and mkn probiotik setiap hari.

sebenarnya aku rasa punca aku selalu tak sihat sebab kurang rehat. dengan keje, study and bisnes kecik2 aku tu. kdg mmg rasa lelah giler tapi aku gagahkan jgk. mak dh sound2 suruh aku rehat byk ckit, tp nk wat camne kan? tangungjawab byk

No comments:

Post a Comment