Saturday, January 7, 2012

Terserempak dgn Ex..

Ni lah akibatnya kalau terlampau rajin..org ari sabtu dok diam2 kat umah, aku plak gatal nk pegi settle keje kat opis. dhlah sorag2 plak tu.ms tgh wat keje, tetiba aku rasa mcm ada org tgh usha aku..(sixth sense ok?)..pastu, aku pusing blkg and there he was..standing at the door with the most sweet smile..perghhh(snyuman tu yg wat aku cair dulu..ahaksss)

actually my ex ni satu opis dgn aku dulu, but then dia pg smbg belajar..and we broke up juz like that..without saying goodbye pon..pelik gak aku camner dia leh tau aku ada kt cni ari ni kn?hahahah..poyo ek?kbtln la dia dtg jmpa dia punya penyelia, tgk pintu opis buka saja singgah nk tgk sapa ada..rezeki dia lah nk jmpa awek comel tgh rajin wat keje kan?hahahahah...so, kitorang pon lepak la kejap smbil borak2 apa yg patut..

pas dia dh blah..aku plak yg trmenung..wondering what will happen if we do get married? hahahaha..dr dulu dia suka ckp yg aku ni kasar, ganas..tak taulah klw dh khwin aku leh jaga dia ke x?hehehhe..what to do..dh nama pon smua siblings aku lelaki kot..

hahhaha..cter pasal kahwin ni pon kdg2 wat aku rs nk trgelak gak..bleh x aku still maintain mcm ni je wlaupon dh khwin?bleh ke lelaki2 tu terima yg bini dia ni x leh nk berubah?ahahahahha

Pape pon, aku doakan ko bahagia beb dgn whoever yg ko dh pilih tu..aku?mmg aku tgh bahagia skrg ni wooo...hahahaha..siapa yg dpt aku lg bahagia kot..wekkkk

Friday, January 6, 2012

Pie..

Tetiba time dok lepak time rehat lama2 nie, sorang member aku tanya

Member :woit, dh lama ko x buat shepherd pie kan?
AKU: aah, lama gak la..2 bulan lebih ada kot
Member: ko bagi aku resepi la
Aku: boleh..mula2ko kupas kentang..bla..bla..bla..Ko nak aku salinkan utk ko ke?
Member : ko masakkan trus lagi best..amacam?
Aku: Hampeh!!

Jam..Damn

Damn..hari ni jln jam gler..sakit kaki, sakit kpala, sakit hati mmg x leh ckp la ms drive nak g keje..apahal la klw time bdak sekolah je jln jam, sdgkan bdak2 tu kol 7.15 dh msuk skolah kot..wawahwawa..aku rindu time cuti sekolah..aku rindu kuar umah pukul 7.30..aku rindu leh snyum2 time dgr deejay kat radio membebel..damn..sbb jam nie, aku pon jd temper je..

Wednesday, January 4, 2012

~Sixth Sense~

Entry ni utk kaum Adam jer:-

Pnah x bila korg kuar n enjoy2 tetiba makwe/tunang/bini lu org tipon tanya korang kt mn sdgkan bila lu org sdap2 tido kat umah atau xdemood nak kuar,haram diorang nak call..

atau pnah x time korang tetiba rasa nk wat date dgn awek baru yg lu org bru knal, tetiba je awek sedia ada/tunang lu tetiba call ajak kuar dan menspoilkan sgala plan lu?

hahahah..klw lu nak tau..kami kaum2 hawa ni mmg dikurniakan sixth sense yg mbolehkn kami tau klw lu org terpikir je nk mendua, mentiga atau mensepuluhkan kami..hahahha..so, bila jer korang rasa mcm nk kuar dgn org lain, tetiba je kami pon rasa mcm ada sesuatu..huhuhu..tapi ni utk awek2 yg mmg dh syg tahap hardcore la..klw stakat sipi2 jer..mintak maap la..byk lg balak2 hensem mcm fahrin ahmad yg bleh kami kejar n serabutkan hdup dia...

Mmg ada mamat2 yg x suka awek dia jd control gler babi kan, tp klw perangai korang pon dh mcm boye australia, pantang knal awek kt chat je nk jmpa,mmg ptutlah korang dicontrol ketat2 atau nk lg snang ditinggalkan jer..(klw akulah..heheheh)

Bagi kaum Adam yg awek dia x macam yg xde deria keenam tu jgnlh nak bsyukur sgt2 ek..tu maknanya awek lu x btul2 kental syg lu bro..

~PEACE~

My Passion..

Mula2 masa aku buat blog ni..aim aku adalah untuk jadi tpt aku meluahkan perassan dan juga tpt utk aku post gmbr hasil masakan aku..so, ini adalh entry pertama aku pasal masakan, which i looveee so much..to me cooking is a way to distressed myself..bila aku memasak, aku akan rs sgt happy..wlaupon kdg2 hasilnya sgt2lh x happy..hahahhah..

start dr 2010, aku dgn rajinnya blaja memasak dgn lbih intensif by going to cooking classes..yelah, bkn smua bnda kita leh masak main campak2 je kan..hahhaha..and it actually worth every penny i spend..skrg once in a while i do cook for family n friends..and baking too..i loves baking cuppies n muffins..n also brownies..

Apam polkadot ni aku buat utk anak buah aku mula-mula..which she loves very much n then my mom and my sis in law slalu suruh buat utk diorang minum ptg..comel klw pndai deco..this one i purposely buat apam strawberry look alike..

brownies ni actually aku mula2 buat for my friend in the office masa farewell party dia..sejak dari ari tu, most of my friends suka na suruh aku wat brownies utk apa2 event pon lah kat opis ni..

aku pon ada blaja buat homemade choc n do sell it..boleh la..takdelah pro mcm org lain kot...


utk choc ni kita buat dr coklat bar, melt it n msukkan dlm acuan before letak apa2 filling n then cover it up wif another layer..use colours to make it more pretty..snang je kan?

cooking is my passion..if i could..mmg aku berenti keje n memasak jer..tp financially x mengizinkan lah..huhuhu..sedihnya..so, patut la aku cari datuk2 so aku x pyh keje lagi?hahhaha..i wish...bagi mana2 ppuan yg rasa cooking tu ssh n leceh, meh dtg jmpa aku..aku ajar mcm mana to actually enjoy doing it..

Kalau nk tau resepi pape, just tanya jer..klw aku tau, confirm aku share..tp kalau aku tak tau, confirm aku blaja smpai tau..heheheh..as my mom always said : ppuan klw nak bg suami dia bahagia, jagalah perut n bwh perut dia..hahahhaha..so, first thing first..perut dulu la kan?hahahha..

~Reader Pertama~

Entry kali ni aku nak cter pasal reader pertama blog aku..heheheh..nmpk kn komen kat entry konsert rock tu..tu lah reader pertama blog aku..nm dia Mr AL..or as i know him Mr Al Hafiz Osman..rather unique, i thought (his name ok?)The fact that i juz know his full name last nite when we're texting each other..hahahaha

Why on earth he commented on that entry?hahaha..that is juz bcoz we knew each other during that concert..we sat on the same couch and aku dgn aina kan x bleh nk duduk diam2, so, masa kitorang nk g jenjalan pusing2 sblm konsert tu start, dgn muka slambernya aku pon suruh je dia jaga brg aku..muka dia time tu mmg mcm hampeh (nmpk sgt tlg x ikhlas)..hahahha..tp aku peduli apa kn?

(me wif MR AL and bent)

dia dtg dgn sorang kwn dia, bent a.k.a fauzi..lpas kitorang dh puas bjalan tu, kitorang pon dgn baik ati nyer amikkan eskrem utk diorg berdua..bila aku bg kat dia,mampus dia x nak..aku dok hulur2, dia dok geleng2..org keliling pndg pelik jer..malu aku weiii..bengong btul la..

Kelakar, pelik n mcm2 lg la yg trjadi ari tu..tp eventually we become friends..huhuhuhu...and while eating my breakfast, i write this entry juz becoz he asked me to(hahahah...abis utang ek)..meh aku tjuk ckit gmbr ms konsert ari tu..

(me n my bff..aina)

Tuesday, January 3, 2012

Welcome 2012...

Welcome 2012..hopefully thn ni bw lebih good news dr bad news..sana sini smua bz buat azam tahun baru..aku lak?hmm..ari ari aku berazam supaya hari ni lebih baik dr semalam..thn ni aku nak mulakan dgn pnuh kegembiraan..x mo sedih2 lagi n x mau mngharap lg utk bnda yg x pasti..

Azam nk smbung blaja lg harap2 leh tercapai..