Wednesday, January 4, 2012

My Passion..

Mula2 masa aku buat blog ni..aim aku adalah untuk jadi tpt aku meluahkan perassan dan juga tpt utk aku post gmbr hasil masakan aku..so, ini adalh entry pertama aku pasal masakan, which i looveee so much..to me cooking is a way to distressed myself..bila aku memasak, aku akan rs sgt happy..wlaupon kdg2 hasilnya sgt2lh x happy..hahahhah..

start dr 2010, aku dgn rajinnya blaja memasak dgn lbih intensif by going to cooking classes..yelah, bkn smua bnda kita leh masak main campak2 je kan..hahhaha..and it actually worth every penny i spend..skrg once in a while i do cook for family n friends..and baking too..i loves baking cuppies n muffins..n also brownies..

Apam polkadot ni aku buat utk anak buah aku mula-mula..which she loves very much n then my mom and my sis in law slalu suruh buat utk diorang minum ptg..comel klw pndai deco..this one i purposely buat apam strawberry look alike..

brownies ni actually aku mula2 buat for my friend in the office masa farewell party dia..sejak dari ari tu, most of my friends suka na suruh aku wat brownies utk apa2 event pon lah kat opis ni..

aku pon ada blaja buat homemade choc n do sell it..boleh la..takdelah pro mcm org lain kot...


utk choc ni kita buat dr coklat bar, melt it n msukkan dlm acuan before letak apa2 filling n then cover it up wif another layer..use colours to make it more pretty..snang je kan?

cooking is my passion..if i could..mmg aku berenti keje n memasak jer..tp financially x mengizinkan lah..huhuhu..sedihnya..so, patut la aku cari datuk2 so aku x pyh keje lagi?hahhaha..i wish...bagi mana2 ppuan yg rasa cooking tu ssh n leceh, meh dtg jmpa aku..aku ajar mcm mana to actually enjoy doing it..

Kalau nk tau resepi pape, just tanya jer..klw aku tau, confirm aku share..tp kalau aku tak tau, confirm aku blaja smpai tau..heheheh..as my mom always said : ppuan klw nak bg suami dia bahagia, jagalah perut n bwh perut dia..hahahhaha..so, first thing first..perut dulu la kan?hahahha..

No comments:

Post a Comment