Tuesday, January 10, 2012

Langkawi Day 3

Hari Ketiga dimulakan dgn aktiviti boating and island hopping..pergh, rasa mcm x sabar pon ada gak..yg kelakar, bebudak jantan tu siap beli sunblock sbb tkut kulit terbakar, tp aku yg mmg x brp cerah ni xde heran sgtlh..hahahha
sampai kat jeti nk ke pulau tu, lmbt plak tour guide kitorang n smpai..aku dhlh x sabar2


kitorang ke pantai beras basah trlebih dahulu utk aktiviti mandi manda..pantai ni mmg cantik..pasirnya putih, airnya biru..beruk2 pon byk..tp yg x bestnya..kat cni lgsg xde tandas awam..yg nilah yg mncacatkan kcntikan sbb taulah klw dh pg fmly dgn anak2 kecik, bila diorang nak g toilet tp xde toiletnya so, bsepah2 la kat semak tu..ciss!!tu blm msuk lg pmndgn mamat2 gampang yg slamber je pancut kat tepi2 pokok..agak2 la brader..

lpas sejam mcm tu, pmandu bot pon bw kitorang ke pulau tasik dayang bunting..dh smpai kat jeti pulau tu kna plak hike ke arah tasik tu..pjalanan yg agak meletihkan la jgak..dgn naik bukit turun bukit lg..aduhai..yg x bestnya kat cni byk monyet2 liar yg agak agresif..pantang nmpk mknan dia akan rebut wlaupon kat tgn kita..huh..scary gak aku ms tu bila tgk ada sorang minah tu kn kejar dgn monyet tu..klw sekor, bleh la nk sepak ala2 penalti, tp berpuluh gak kot..cpat2 aku simpan smua makanan dlm beg.


smpai je kat tasik tu mmg cantik la..cantik ala2 scary gitu..air tasik tu nmpk hijau jer, tp x nmpk lgsg pape..tu yg scary tu..kbtulan aku mmg bw satu botol air mineral kecik..ms kitorang tgh mengayuh mc paddle boat comel tu aku dh mnum abis dh air tu, pastu slamba je aku sauk air tasik tu pnuhkan botol mineral aku tu ..bila si zamim kata nak air ckit..dia pon teguk jer..dia siap leh kata mcm lain ckit rs air neral ni, tp ok gak la..aku gelak je (dlm hati, ok?)..smpai skrg dia x tau yg air dia minum tu air tasik..hahahha..


lpas dh letih mengayuh, kitorang mandi kat tasik tu..ada area yg dibenarkan mandi..tpt lain x boleh sbbb dlm sgt, aku x mandi pon, juz celup2 kaki jer..tp cuaca masa tu panas sgt..terasa mcm nk msuk je dlm kolam tu tp memandangkan aku ni x brp pandai berenang..trus cancel..

lpas je settle aktiviti kat tasik dayang bunting tu, kami dibawa plak ke tempat helang ..sorry, x smpat nak amik gmbr masa kat sana..heheheh..abis smua aktiviti pon dh kul 4 ptg, sblm bertolak blik ke jeti, abg bot tu smpat gak la ronda2 bw bot tu laju gler..tmbh lak kn langgar ombak, mmg thrill dowh..huhuhu..

oleh krn ni ari terakhir kami, so kami decide nak g ronda2 ptg tu smbil amik gmbr kat mn2 tpt yg best..amik gmbr kat helang tu wajib beb..hehehe..so, tamatlah pengembaraan 3 hari kami..sblm blik tu, kami singgah kat satu kdai cekelat tu..apa ntah nama kdai tu n borong cekelat byk2..smpat gak ar aku beli pingan mangkuk kat mak aku..tu pon sbb 5 ratus kali kot dia call suruh beli..tu x cmpur sms lagi..hahahha..

2 comments:

  1. kejeam ko bagi kwan ko minum air tasik...lawak2...:)

    ReplyDelete
  2. xde effect pon..segar bugar je smpai skrg..hahahha

    ReplyDelete