Tuesday, January 10, 2012

Langkawi Day 2..

Perjalanan ari kedua dimulakan dengan lawatan sambil belajar ke Underwater World..perlu diigtkan yer, kpd smua pekerja gomen silalah bawa kad pekerja anda utk mndptkan diskaun yg kaw kaw punya..hanya utk pekerja gomen yer..yg keje swasta tu gaji korg dh byk, x pyh la nk mtak diskaun2 lg..

Underwater world ni ada byk la haiwan2 yg habitatnya dlm air,atas air atau dkat2 dgn air..klw ada haiwan peliharaan korg yg korg bela dlm bilik air, sila bgtau pihak bwajib yer utk msukkan snarai pet korg..kira oklah tempat ni..mcm ala2 zoo a.k.a Aquaria la..tp tempat ni xdelah besar sgt, so, make sure korg jln slow2 n enjoy smua jnis haiwan dlm ni utk mlbtkn pjalanan masa..cun!!




lpas settle je Underwater World, kami straight pg ke Gunung MAt Cincang utk naik kereta kabel yg pling menggerunkan..dhlah dlm smua yg pg ni smua x tau jln, brp kali gak la berenti tanya org mcm mn nk pg ke situ..finally kami smpai sana dlm around pkul 2 ptg..hajat nak mkn tpaksa dtangguhkan lpas trun dr keta kabel..tkut muntah wei..dhlah aku ni konon2 jiwa kental..so, wlaupon aku gayat mcm nk mati, dpn member2 aku wat2 tough la..

tapi sblm naik keta kabel tu, smpat la kami pusing2 kat kaki gunung tu..diorang wat mcm taman tema tanpa alat2 mainan la..tp cantik ar, siap ada kolam n air pancut..n kdai2 dia pon cntik jer..kemas..hehehe..smuanya kdai yg nak tgu korang perabih duit jer.

bila tgk kdai2 n pmndangan tu mmg best, bila aku dongak atas je tgk gunung mat cincang tu trus rs gerun..tginya.huhuhu..sorrylah x dpt nk upload gmbr ms dlm keta kabel sbb aku tlmpau tkut..lgsg x bergerak..cis, abis reputasi aku sbg awek rock..hahhahah

trun je dr gunung mat cincang tu dh ptg..sbb ms nak naik tu ramai gler org..smpai berjam2 mnunggu beb..trun pon dh kul 6ptg..ms dh trun tu, selera aku dh totally out..rs gerun tu x abis lg..huhuhu..dlm otak pikir nk landing jer atas katil..kaki pon gigil2 lg..hahahhaha

No comments:

Post a Comment