Tuesday, March 20, 2012

Aku bukanlah untukmu..

Kata orang cinta itu mmg buta..adakala smpai kita lupa diri..itu antara bait2 sebuah lagu yang sdg aku dgr kat THR Gegar skrg ni..terusik plak hati bila dgr lagu ni..kata org jatuh mmg sakit kecualilah jatuh cinta..blm pnah ada org yng dikejarkan ke hospital sbb jatuh cinta kan?heheheh...Semua org pnah jatuh cinta kot..aku pon sama..

Kali pertama aku jatuh cinta mmg syok gler..klw diingat blik mmg aku snyum sorang2..hahhah..gatal ek?betapa seronok & indahnya jatuh cinta..tp dgn kemanisan tu, dia dtg skali pakej2 yang aku tpaksa terima..aku jd kekasih yg cemburu, cpt terasa..cpt marah, cpt sakit ati, mengada2...that is so not me..ahaksss.. but not all love story ending like a fairytales..and same goes wif me..sob..sob..sob

tapi penangan cinta pertama tu sebenarnya memberi kesan paling mendalam dlm hati aku..lpas kecewa, hati ni ssh nk menerima insan lain..wlaupon aku telah mencuba dgn sekuat hati..aku knal dgn lelaki lain, kuar date, cuba utk jd sejiwang2 nya..pujuk hati utk menerima org lain..tp akhirnya aku gagal..dlm aku membuat org kecewa..hati aku turut sama menangis..cuma tanpa pengetahuan sesiapa pon..kadang2 pernah aku terfikir knp aku perlu nak fikir pjg2..terima je mana2 insan yg sudi menjadi teman hidup aku..tak penting pon utk aku cintakan dia, janji dia cintakan aku dhlah kan..tp aku x boleh nak berpura2..berlakon utk mencintai dia..mcm mana hubungan tu akan bahagia klw aku x ikhlas menerima cinta dia?

org tgk aku kuat..mereka rasa aku optimistik..tgk aku happy je slalu..tapi taukah mereka apa yg sebenar aku rasai?tau x btapa kosong hati ni? mereka hanya mmapu melihat..x kurang plak yg menyalahkan aku sbb melukakan hati mereka..ketahuilah diri ini byk sungguh kekurangan..dan aku pon tak tau knp aku sering diuji dgn hubungan yg x pnah berkekalan..siapa yg x ingin merasa bahagia..siapa yg x ingin diri rasa disayangi..tp sekuat mana pon aku cuba klw ditakdirkan tiada jodoh kita..siapalah aku untuk berkata sebaliknya..

untuk semua lelaki yg pernah muncul dan membuat diri rasa sungguh bahagia..aku ucapkan terima kasih..sesungguhnya aku bersyukur diberikan bahagia itu walau utk sekejap..dan terima kasih juga krn masih menjadi sahabat aku dan menyokong aku..dan untuk semua lelaki yang kecewa dgn aku..sepuluh jari ku susun memohon ampun dan maaf..bukanlah niatku utk melukakan hatimu..bukan juga niatku utk mempermainkan perasaanmu..cuma aku tidak ditakdirkan menjadi milik kamu..

No comments:

Post a Comment