Tuesday, May 8, 2012

Nak bisnes x?

smlm borak dgn member lama yg dh lama x jumpa..mcm2 kitorang borak dari topik Bersih 3.0 smpailah gossip jimmy shanley and rita rudaini..sgt bz body kan?heheheh..biasalah ppuan kan..

pastu tetiba trkeluar cter pasal bisnes kecik2 yg kitorang buat..member aku ni sama2 amik kelas wat kek n coklat dgn aku..tp sbb dia x keje a.k.a surirumah sepenuh masa, so, xde mslh la nk wat bisnes ni full time kan? pastu dia tanya la aku knp x nk wat blog pasal kek n coklat je..snang ckit org nak order..sbb skrg aku cuma amik org yg aku knal jer..tu pon kecik2 jer..aku blm berani la nk buat bisnes dgn skala yang besar

1. sbb modal yang nak kena kuar pon besar..klw dpt ramai cust xpelah, kalau x abis modal hangus...rugi beb
2. sbb aku xde byk kakitangan yg nak tlg aku..yg ada skrg ni pon kdg2 bila aku mtak dtg, ada je alasannya..sbb aku byr murah kot..hahahha
3. sbb aku ni wat bisnes pon sorang, kdg2 bila nk kuar jmpa customer tu rasa x selamat..bkn smua cust genuine ek..yg nk menggatal je pon ramai..aduhai..

tp aku mengalu2kan sesapa yg nak tolong wat bisnes bg pihak aku..aku wat brg, korang supply kan..tp xde hutang2 ek..amacam?

No comments:

Post a Comment