Friday, November 16, 2012

Kontraktor Penipu..

Aduh, hangin satu badan aku ari nie gara2 terpaksa berdepan manusia2 penipu dlm topeng seorang kontraktor. Alkisahnya bmula bila mak aku nak renovate dapur dia, so kitorang pon survey2 la mana kontraktor nk diupah utk meng"ohsemkan" dapur dia. adalah sorang kenalan ni bglah sorang kenalan punya contact, so aku pon contact ler. Lpas dh bg quotation, and compare dgn beberapa kontraktor lain yg aku google kt fb n website, aku pon decide la nk pilih kontraktor melayu bernama zamri nie.

lpas dh deal baik punya, dia pon ckp la klw jd byr dep separuh n sparuh lg byr bila keje dh siap..aku pon setuju. pastu dia kata nak start sblm raya haji, so, aku pon msukkanlah sparuh dr harga yg dh dipersetujui tu dlm akaun dia. so, bebrapa hari sblm raya aji tu aku pon tgu la dia dtg. tp x muncul2, bila aku call dia ckp hari tu kbtln dia ada emergency, esoknya br dia nk dtg. So, aku pon sabar lg. Esoknya dia dtg dgn 2 org pekerja indon utk demolish wall kt dapur umah mak aku. Keje sehari je, esoknya xde org dtg. Leh lak dia sms kata lori rosak, sb tu x leh keje on that day. Esoknya x dtg lg sbb kata pekerja nk cuti raya haji.What the heck?

Aku sabar lagi. tp dlm seminggu tu 2 hari je dia dtg, pastu mcm2 alasan yg dia bg..gampang betul..minggu ni plak dia bg alasan sbb cuti deepavali n awal muharram so pekerja dia x leh dtg. Aku dh hilang sabar nie, klw pekerja kontrak pon cuti sama mcm pekerja gomen, mcm mana umah mak aku nk siap nie.

Alih2 bleh plak ari nie call aku mtak top up payment..apa kes nie?keje 10% pon x sampai, dh nk mtak payment lagi? pastu bila aku gertak nk report polis atas tuduhan fraud, dia ckp yg duit deposit tu dah kena kebas dgn bisnes partner dia. So? tu masalah aku ke?bila aku mtak blik duit aku, pandai lak kata xde duit..skali aku tgk fb dia siap tukar enjin keta beb..wtf? ko kata xde duit, tp ko beli mcm2..

skrg aku nk kena g report polis utk amik further action. Malas dh aku nk dengar bidaah penipu mcm nie..nt aku update apa ending citer nie..

2 comments:

  1. Sila layari blog kami http://swbina.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Mohon share sama. Paip tersumbat saya kerna caj RM490!! Mintak2 kurang dapat RM450! Padahal kalau buatdengan IWK pundalam RM180 shj. Silap saya sebab tak tanya harga masa awal2 buat. Niat sama, nak tolong orang melayu.. Padan muka sendiri.. Tp benda dah jadi kan. So, nak elak kawan2 lain terkena dengan contractor ni, saya share details:

    Nama: derus
    Company: gagah bina construction
    Area: KL / selangor / negeri sembilan / melaka
    No tel: 016-3501357

    ReplyDelete