Thursday, April 19, 2012

Kerana Kecewa Itu..

Terkejut gak tadi bila sorang teman, Farah (bukan nama sebenar) datang menangis2 berjejes2 kat aku..apehal lak ni? aku x smpat nak tanya apa2 sbb dia tgh bsungguh2 menangis, so, aku pinjamkan bahu aku utk dia lpaskan semua kesedihan dia dulu..

farah ditinggalkan slpas lebih 5 tahun meyulam cinta..puncanya, sang jejaka merasakan sudah takde " spark" lg dlm perhubungan mereka..dia kini mencari cetusan yg bru bersama insan lain..maka, meraunglah temanku yang ditinggalkan nie..sedih pon ada bila tgk dia, yelah..5 tahun tu bkn jangkamasa yg pendek..lama kot..mmg rasa terdera perasaan..sbb sy pnah mengalami rasa kecewa ditinggalkan..dan peritnya nk melupakan org yg pnah kita syg..

tp dr kekecewaan dulu, aku blaja satu perkara..aku belajar mencintai diri sndiri lbih dr diri org lain..belajar menyayangi diri aku dan menghargai setiap apa yg aku ada wlaupon sekecil hama..dan aku juga belajar, dgn kekecewaan, kita akan mnjadi manusia yg lbih tabah..what doesn't kill u will only make u stronger, rite?

lgpon aku slalu percaya yg ALLAH hanya akan menguji hambanya setakat yg termampu je..kdg kala kita rasa kita dh x tahan, tp surprisingly kita bleh jgak mengharungi dugaan tue kan..that means we're stronger than we think..and for my friend's case, being dumped before u get married is far far way better..cuba bygkan klw dh lpas khwin bru dia nk wat perangai..klw time tu dh ada anak berderet lg..mcm mn?lg haru kan?bg aku lelaki yg x tahu menghargai cinta seorang wanita tu, x patut disayangi..mcm mn nk berkongsi hidup dgn lelaki yg hanya pentingkan diri sndiri..lambat laun ko jgak yg rugi..

tp yelah, t pndapat aku jer..sbb aku tau ramai je ppuan kat luar sana wlaupun dilayan dgn buruk, tau bf ada pasang lain tp ttp setia kepada pasangannya tu..some call it stupidity, but for some it was meant to be..

2 comments: